Köpvillkor2019-02-10T10:02:21+00:00

ALLMÄNNA VILLKOR

1 ALLMÄNT

Vi som tillhandahåller webbplatsen och webbutiken på www.pellepfalun.se är HÅPP i Falun AB, org. nr. 556260-0444, Med benämningarna ”vi”, ”våra”, ”vårt” och ”oss” nedan avses Pellefriends i Falun eller ”PelleP-shop Falun”.

Du måste vara minst 18 år för att, utan vårdnadshavares godkännande, köpa produkt(er) genom Hemsidan. Vid beställning i vår e-handel träffas avtal om köp när din betalning blivit godkänd.

2 AVHÄMTNING, LEVERANS OCH FRAKT

Varorna kan efter avisering hämtas i butiken på Åsgatan 18 i Falun. För öppettider, se hemsidan eller ring 070-426 26 26. Om hemleverans önskas packar vi normalt din order följande arbetsdag efter att du har lagt din order. Den normala leveranstiden för varor som finns i lager är 2-5 arbetsdagar men längre leveranstider kan förekomma. Blir din försändelse försenad kommer vi att kontakta dig.

Om ditt paket inte hämtas ut av dig inom 14 dagar skickas det tillbaka till oss. Vi debiterar en avgift för försändelser som inte hämtas ut motsvarande de faktiska kostnaderna för returfrakt.

3 PRISER OCH AVGIFTER                                                                                                             

Väljer du att hämta varan/varorna i vår butik, ”PelleP-shopen” Åsgatan 18 i Falun, debiteras ingen fraktkostnad och vi presentförpackar gärna på plats. Vid hemleverans, om din order överstiger 1000.-, debiteras du inte heller någon fraktkostnad. För övriga beställningar tar vi ut en enhetsfrakt på endast 89.-. Vi levererar enbart i Sverige.

Alla priser som anges i butiken och på hemsidan är inklusive moms. Våra priser och avgifter kan ändras av omständigheter som vi inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Vi förbehåller oss därför rätten att justera våra priser och avgifter.
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel och produktförändringar i butiken och på hemsidan. Vi reserverar oss även för eventuell slutförsäljning samt att produkten i våra produktbilder kan avvika från den verkliga produkten. 

4 BETALNINGSSÄTT

Vi erbjuder betalning genom Swish. Nr; 123 081 67 85. Företagsnamn: HÅPP i Falun AB / PelleP-shop.  

5 ALLMÄNT OM ÅNGERRÄTT, ÖPPET KÖP OCH BYTESRÄTT

Vi har alltid 7 dagars öppet köp och 30 dagars bytesrätt oavsett om du handlar i butiken eller via vår e-handel. 

6 FELLEVERANS, RETURER OCH REKLAMATIONER

Detta hanteras via vår butik, ”PelleP-shopen” Åsgatan 18 i Falun eller via telefon 070-426 26 26. Vid byten eller returer står du som kund för frakten tillbaka till oss. Då har du också ansvar för paketet tills det anlänt oss. Var därför noga med att få ett inlämningskvitto hos ditt postombud. Vi rekommenderar att använda tjänsten företagaspaket eller skicka direkt med Postnord. 

7 TVISTER OCH TILLÄMPLIG LAG

Vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda med sina inköp och med vår service. Om du är missnöjd ber vi dig därför att kontakta oss, så kommer vi göra vårt bästa för att lösa situationen. Vid tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi dig att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer.

8 FORCE MAJEUR

Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt dessa Allmänna Villkor om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.

Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

10 KONTAKTUPPGIFTER

HÅPP i Falun AB (org.nr 556260-0444)
c/o PelleP-shop
Åsgatan 18
791 71  Falun
Tfn 070-426 26 26

www.pellepfalun.se